Summa sidvisningar

lördag 1 januari 2011

Nyårstankar.

Ja, då ska jag försöka mig på att blogga igen. Förra gången gick det inte så bra, men jag har lovat mig själv att försöka igen. Ska bara hitta tid till det också. Har mycket på mitt schema. Är det inte mitt jobb som tar tid, är det allt jobb här hemma som tar tid.
En liten presentation av mig själv vore kanske bra att starta med. Jag är 36 år gammal, bor i Höör, försöker att bedriva en familj med min sambo Lasse och våra två barn Linn och Ebba. Jag har världens bästa jobb, jobbar som skolsköterska i Eslövs kommun. Började i höstas och det vände opp och ner på mitt arbetsliv. Har aldrig (!!!!!) trivts så bra på ett jobb som jag gör på detta. Kommer med största sannolikhet att komma tillbaks till detta igen. På min fritid (hrmm, den lilla jag har) försöker jag att scrappa kort och har nyligen köpt ett träningskort på Actic för att försöka att få min kropp i lite trim. Min favvosysselsättning när jag och Lasse är ensamma (inträffar efter kl 20 på vardagskvällarna) är att sova i ena hörnan av vår sköna soffa. Faktum är att jag somnar där nästan varje kväll och jag kan inte skylla på att det sänds dåliga TV-program på tv:n för jag somnar även till mina favoritprogram. Jag hoppas iallafall att det blir lite bättring på det när jag väl börjar träna igen.
Gjorde en GBP-operation, och för er som inte vet var det är är det en förminskning av magsäcken, den 3 december 2009 och det var och är fortfarande en viktig milstolpe i mitt liv. Jag vägde 109 kg och idag väger jag 75 kg. Jag har fått ett helt nytt liv. Har mer energi, känner mig gladare och framförallt så kan jag göra saker som jag överhuvudtaget inte klarade av innan. Häromdagen var jag och flickorna och åkte pulka på Ugglebacken här i Höör. Hade jag gjort det om jag hade vägt 109 kg?? Inte en chans!!! Jag har fortfarande problem med att förstå att jag är smal, det har liksom inte gått in än. Jo, till viss del, men inte fullt ut. Upplever mig fortfarande som klumpig trots att jag inte är det. Nåja, det lär väl bi en bättring på det också, men läkaren sa till mig att det kommer ta lång tid innan knoppen har förstått det.
Vad kan man då förvänta sig att det kommer att stå på den här sidan? Jo, jag hade tänkt att prata om mina funderingar (har en hel del att diskutera), vad som händer runt omkring mig och annat. Ibland kommer det bli mycket ilska och ibland kommer det att bli mycket skratt (hoppas jag iaf).
Ja, detta är alltså en start på min blogg som jag hoppas kommer att få leva vidare lite längre än den andra. Nu ska jag gå och duscha - vi ska bort ikväll till ett par kompisar och sånt ser man alltid fram emot. Kram till er alla, vem ni nu är......

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år, Ann. Ser fram mot att läsa här på din blogg.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Välkommen till bloggvärlden!

    SvaraRadera