Summa sidvisningar

söndag 16 januari 2011

Öronproppar, ny bebis och karpaltunneloperation

Tja, det var ju ett tag sedan jag var här och allt har ju sina förklaringar. Dels drog arbetet igång, semesterresa och karpaltunneloperation. Semesterresan kommer att avhandlas lite senare i ett blogginlägg.
Igår var vi borbjudna till ett par kompisar och vi hade jättetrevligt. Ungarna lekte med deras barn (samma ålder) och vi satt och snackade. Jag körde så Lasse, Bengt och Maria fick dricka vin och annat. Och vad händer med Lasse när han får för mycket vin i sig??? Jo, han snarkar. Så där låg jag brevid honom och saknade öronproppar väldigt skarpt. Det troliga hade varit att hade jag haft några så hade jag inte använt dom. Hatar att ha främmande föremål i och på min kropp när jag ska sova. Istället fick det bli en knuff och be honom vänligt och bestämt att vända sig om - vilket han gjorde. Sen somnade jag och jag tror inte att han snarkade mer....

Ny bebis, ja, jag är inte gravid, men en av mina bästa väninnor fick barn i onsdags. En liten, tja, det är väl och ta i, han vägde 4900 g och var 54 cm lång, pojke som har fått namnet Oliver. Nu har man två Oliver att hålla reda på. Ha spanat in honom på kort på webben och Linda har skickat MMS. Längtar att få se honom i verkligheten!!!! Ett stort grattis till familjen Aje-Morken iallafall.

Nu till det riktigt stora som har hänt mig i veckan. Jag har blivit opererad i min högra handled för karpaltunnelsyndrom. I torsdags skedde det. Först undersökning, sedan operation och sedan väntan 1 timme och sedan hem. Själva operationen tog 10 minuter. Sedan fick jag sitta kvar i 1 timme för att se till så att allt var som det skulle efteråt. Jag blev bjuden på fika, te och macka. Supertrevlig personal. Fick utskrivet Citodon som jag hämtade ut. Tog tåget hem och satte mig i bilen för att köra och hämta barnen. Aj, aj, aj, det gjorde skitont att starta bilen. För att inte tala om att växla. Fy fan, rent ut sagt. Körde och hämtade Ebba. Fick starta bilen igen, aj, aj, aj, växla, aj, aj, aj. Körde och hämtade Linn, starta bilen igen, aj, aj, aj, växla, aj, aj, aj. Kom hem, bilen ska in i garaget, öppna dörren, aj, aj, aj. Stänga dörren aj, aj, aj. Ok, får vänta att ta värktablett tills Lasse kommer hem. Klockan blir halv 5 och Lasse kommer - tar tablett Citodon. Åhhhh, äntligen kan jag andas ut tror jag. Efter ca 10 minuter börjar jag få ont i magen. Åh nej, jag tåler inte Citodonen!!!! Panik!!! Tankarna på vad som hände förra gången jag fick så ont i magen börja dyka upp i huvudet på mig, ambulans, Ketogan, övernattning på akuten. Nej, nej, nej, jag vill inte. Börjar känna mig groggy - går in och lägger mig i sängen. Och då är maten färdig. Lasse får dela maten till sina tre flickor, Linn, Ebba och mig. Klarar inte av att dela köttet. Får inte ner en tugga, mår så himla kass. Går in och lägger mig igen, vilar lite och plötsligt kommer flickorna med en paket. Lasse hade köpt parfym till mig i TaxFree-shopen på båten, mitt hjärta smälter lite, men jag kan inte ta emot det på sättet jag vill för jag är helt groggy på Citodonen och har en fruktansvärd magsmärta. Det hela avtar efter någon timme och allt är frid och fröjd igen.
På fredagen hämtar Maria Linn så att jag ska slippa och ut och köra. Ebba och jag ligger i Linns säng och tittar på Svampbob-filmen. När den tar slut ska vi gå ner och äta frukost. Vad händer då???? Jo, jag halkar i trappan och tar med min onda hand för att dämpa fallet. Gissa om det gjorde ont!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu mår jag bättre i min hand, är fortfarande lite blålila om tummen, men har inte lika ont. Så skönt!!! Daglig gymnastik med handen och högläge är det som gäller.
Puss och kram till er alla - vart ni än är!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar